Er kwamen 141 renners aan de start waaronder van ons team Maxime Farazijn, Dylan Botterberg, Mathias Vanoverberghe, Emiel Planckaert, Ayko Muylle, Thomas Vanassche en Koen Demuynck. Ze mochten starten tussen namen als oa Keisse, Van Avermaet, Cavendish en Vermeersch.

Het werd een hele vlugge wedstrijd en na 1/4de wedstrijd was er een ontsnapping met een 20tal renners. Ze namen heel snel een minuut voorsprong. Het peloton kon toch nog naderen tot op een 20tal seconde maar door de controle van de ploegen die iemand meehadden vooraan kregen ze het niet dichtgereden.

Van ons renners zaten er nog twee in het peloton die mochten meedoen voor de pelotonsprint. Dit waren Maxime Farazijn en Mathias Vanoverberghe. Door het intussen natte wegdek namen ze geen risico’s meer en eindigden uiteindelijk op de 76ste en 77ste plaats.

Koen, Aiko , Dylan, Emiel en Thomas moesten de wedstrijd wat vroeger verlaten.

Met dank aan Patrick De Baene voor de foto’s