Van ons team kwamen 16 renners aan de start die streden om clubkampioen te worden in hun categorie maar die natuurlijk ook graag de wedstrijd wilden winnen. Dit waren: Kobe Vanoverschelde, Arne Dierckens, Lars Van Coppenolle, Tom Plovie, Koen Verhelst, Stijn Moerman, Andreas Deceuninck, Pieter Ververken, Emiel Planckaert, Gianni Vanhooren, Aiko Muylle, Jaqomo Wittouck, Dimi Van Pamel, Lowie De Gryse, Kjill Ampoorter en Nick Van de Kerckhove.

Al na een 4 tal ronden was er een ontsnapping van 12. Daarbij Kobe Vanoverschelde en Tom Plovie die er nog in zijn eentje naartoe reed. Later zijn er na een lange achtervolging nog 7 renners bijgekomen. Op een paar ronden van het einde viel de kopgroep terug uiteen en uiteindelijk kon er gesprint worden met 3 voor de overwinning met vlak daarachter nog 8 renners. Daarbij nog altijd onze Kobe Vanoverschelde die een dijk van een wedstrijd reed met tal van aanvallen maar die constant geviseerd werd.

Dit was de uitgelezen wedstrijd voor onze ploegleider om de stand van zaken bij onze renners te zien. Hierbij zijn conclusie:’Een aantal van ons renners zijn al goed in vorm. Misschien nog niet 100% maar dat hoeft niet zo vroeg in het seizoen. Zowel bij de elites als bij de beloften hebben de meeste renners goed hun mannetje gestaan. Van bepaalde1e jaars beloften was ik serieus onder de indruk. Voor wie vroegtijdig de wedstrijd moest verlaten, geen paniek het seizoen is nog lang en een mindere dag is geen minder seizoen.’

De uitslagen voor ons team: Kobe 9, Arne 29, Lars 51, Tom 52, Koen 56, Stijn 57, Andreas 61, Pieter 74, Emiel 75.

Onze clubkampioenen zijn: Kobe bij de Elite 2, Stijn bij U23, en Koen bij Elite 3.