Afgelopen woensdag nam ons team deel aan de jaarlijkse profwedstrijd in Ruddervoorde. De organisatie van de 67e editie van de Sint-Elooisprijs had ook dit keer weer een mooi deelnemersveld aan de start gekregen voor een wedstrijd van ruim 166 kilometer. Onze renners werden geflankeerd door onder andere Edward Theuns, Stan Dewulf, Jens Keukeleire, Jelle Wallays en andere toppers.

Voor ons team kwamen Mathias Vanoverberghe, Kenneth Caethoven, Sven Noels, Lars Van Coppenolle, Maxime Farazijn, Koen Demuynck en belofte Luca De Jaeger aan de start.

Een mooie lentezon inspireerde de renners duidelijk: de snelheid lag vanaf het begin zeer hoog. Dit leidde al na een kilometer of 5 tot een val met een groot aantal renners. Kenneth, Koen en Luca waren bij de slachtoffers van en moesten meteen al achtervolgen. Gelukkig konden ze allen terug de aansluiting met het peloton maken.

In een race waar het tempo nooit echt zakte werd het peloton stelselmatig uitgedund. Uiteindelijk zou onder impuls van latere winnaar Edward Theuns een groep van een 30 tal renners wegrijden. Deze groep vond een goeie samenwerking en mocht zich opmaken om voor de overwinning te strijden. Edward Theuns kon nog eens tonen dat hij over een stel snelle benen beschikt en kaapte de zegebloemen weg voor de neus van de Franse sprinter Samuel Leroux. David Van Der Poel, broer van, vulde het podium aan.

Sven (43e), Mathias (53e) en Koen (83e) eindigden in het peloton tussen nog heel wat mooi volk (Jens Keukeleire, Eli Iserbyt…). Kenneth, Luca, Lars en Maxime hadden net als een 60-tal andere renners eerder de wedstrijd verlaten. Het was alvast een mooie en snelle (+46km/h gemiddeld) generale repetitie voor de eerste manche van de Beker van België die er zondag zit aan te komen.