Er kwamen 65 renners aan de start om een afstand van 176,4 km af te leggen in 14 ronden over het mooie vernieuwde pacours in en rond Westrozebeke.

Voor ons team aan de start: Kobe Vanoverschelde, Emiel Planckaert, Stijn Moerman, Kobe Henderson, Aiko Muylle en Jelle Van Achter.

Al van in de eerste rondo werd er in een hoog tempo gereden en stond de achterdeur open. Zo moesten Aiko en Jelle, die moest geholpen worden met mechanische pech al vroeg de rol lossen. Heel snel werd er een kopgroep gevormd met een 5tal renners. In schuifjes kwamen er renners bij tot het een groep was van 23. Het peloton kwam nog tot op 10sec na 3/4de wedstrijd maar door het ploegenspel van de ploegen van een aantal leiders kwam er geen hergroepering. 4 renners waaronder Kobe Vanovershelde en Thimothy Dupont, de topfavoriet, waagden zich toch nog aan een achtervolging maar raakten niet meer tot bij de kopgroep.

Uiteindelijk ging de overwinning naar Alex Colman van team Flanders-Baloise, Norman Vantra van team Van Rysel-Robaix werd 2de en Thomas Joseph van Tarteletto-Isorex werd 3de.

Van ons team werd Kobe Vanoverschelde nog 26e, Emiel Planckaert 32e en Kobe Henderson 38e. Stijn Moerman moest ook eerder de wedstrijd verlaten. Het werd een hele zware koers door het warme weer en de hoge snelheid.

foto’s Patrickdb