Er stonden 82 renners aan de start waarvan 3/4de met een continentaal of een profcontract daarbij namen als Dries De Bondt, Timothy Dupont, Julien Vermote, Thomas Joseph, Jens Keukelare,… Van ons team aan de start: Lars Van Coppenolle, Kasper Saver, Koen Demuynck, Mathias Vanoverberghe, Jari Merveillie, Ibe Vandromme, Kobe Henderson, Gauthier Van Maele, Maxim Farazijn en Kenneth Caethoven.

De wedstrijd werd gereden over een afstand van 165km die in 14 ronden dienden afgelegd te worden.

In de eerste helft van de wedstrijd waren er een aantal ontsnappingen maar die werden altijd teniet gedaan tot er half koers toch de juiste ontsnapping kwam. In schijfjes kwamen uiteindelijk 30 renners 20sec voor het peloton met van ons maar liefst 5 renners. Lars, Koen, Mathias, Maxim en Kasper. Deze ontsnapping bleef tot op het einde.

De kopgroep bleef volop doorgaan en de ene na de andere aanval volgde, tot op 2 ronden voor het einde Lionel Taminiaux (team Alpacine-Deceuninck) en Timothy Dupont (Tarteletto team) samen weg geraakten. Ondanks een mooie voorsprong bleven de achtervolgers jagen. Dries De Bondt (Alpacine Deceuninck) en Lars Van Coppenolle (van ons team) durfden toch nog de sprong te wagen. Dit lukte hen pas op een paar km voor de eindstreep. Gevolg: het ging bijna stilvallen maar Lars, die zijn top 4 wou verzilveren, liet niet begaan en bleef het tempo hoog houden. Met nog 50 m voorsprong op het peloton werd de sprint ingezet met Lionel Taminiaux als winnaar voor Timothy Dupont , Dries De Bondt werd 3de en onze Lars Van Coppenolle knap 4de.

De uitslag van onze andere renners: Kasper 12, Koen 26, Mathias 29, Jari 35, Ibe 38, Kobe 48, Maxime 63 (met een lekke band uit de kop terug geslagen). Kenneth en Gauthier moesten de wedstrijd vroegtijdig verlaten.

Onze ploeg heeft zich heel goed in de kijker gereden en ik ben daar heel trots op, proficiat alle 10!!!!

Tekst Rik Roose