Er waren 131 starters voor een wedstrijd over een afstand van 161km over 12 ronden verdeeld. Van ons team aan de start Mathias Vanoverberghe, Kasper Saver, Jelle Van Achter, Koen Demuynck, Kobe Henderson en Lars Van Coppenolle.

Door de hitte op één van de warmste septemberdagen ooit was het een lastige wedstrijd, desondanks werd er heel hard gereden. In de 2de ronde kwam er een ontsnapping tot stand met een 10 tal renners waaronder Mathias. Een ronde later waren de 10 terug ingelopen door het peloton. Doordat de snelheid heel hoog was bleef alles hel lang samen.

Toch op een kleine 3 ronden van het einde konden 16 renners nog ontsnappen en 50sec nemen. Daarbij voor onze ploeg Kasper en Koen. In de laatste ronde kwam het peloton nog heel dichtbij. Op 2km voor de eindstreep zaten ze op 12sec. Maar 15 koplopers hielden stand en mochten sprinten voor de overwinning. Koen plaatste nog een demarrage maar de medevluchters lieten niet begaan en begonnen de wel heel gevaarlijke sprint in te zetten met een gevecht om binnenkant bocht te kunnen nemen richting streep. Kasper werd wat ingesloten en moest door een bijna valpartij in de remmen gaan. Geen grote risico’s nemen is altijd een wijze beslissing.

Maarten Verheyen (team Charlies Metalced) won de wedstrijd voor Arne Santy (Dovy) en Ben Squire (EFC-L&R-Van Mossel) Van ons team werd Kasper 12de, Koen 14de, Lars 38ste, Jelle 79ste en Mathias 105de. Kobe moest de wedstrijd vroeger verlaten door ziekte.

Evaluatie van de ploegleider: Er zat misschien meer in maar toch content van de inzet van de renners. Veiligheid gaat voor alles.

Tekst Rik Roose Foto’s Wielerfoto’s Els