Aan de start 164 renners met voor van ons team Lars Van Coppenolle, Kobe Vanoverschelde, Stijn Moerman, Tom Acke en Pieter Ververcken.

De renners moesten 12 ronden van 13,3 km afleggen, een totaal dus van 163,2 km over een vlak parcours. Daar het windstil was werd er aan een hoge snelheid gereden, de renners hadden dan ook een gemiddelde van boven de 47. In de 3de ronde lukte het 12 renners om uit het peloton te ontsnappen. Ze konden een mooie voorsprong van bijna 2 min bij elkaar fietsen. Jammer genoeg zaten hierbij geen renners van ons team. Het peloton pokerde en liet begaan. Na drie kwart wedstrijd kwam het peloton dan toch in actie en kwam tot op 18 sec. Ze vielen terug stil en de koplopers, intussen herleid tot 10, konden sprinten voor de overwinning. Het peloton mocht 30 sec later sprinten voor de 11e plaats.

Oreel Lars van team Cibel Cebon won de wedstrijd. Van ons team werd Lars 108e, Kobe 115e, Stijn 120e, Tom 127e en Pieter 132e.

Conclusie van de ploegleider: dit was een wedstrijd waar we eigenlijk heel de koers achter de feiten hebben gereden door het te lang pokeren van het peloton.

Op naar de volgende Beker van België in Rochefort.