Er kwamen 162 renners aan de start voor een wedstrijd van 157,7km verdeeld over 9 ronden op een redelijk heuvelachtig parcours. Ons doel was de gele trui van Kobe verdedigen.

In de 3de ronde was er een ontsnapping van 14 renners waaronder Arne en Kobe maar een aantal ploegen lieten niet begaan en 3 rondes later hergroepeerde alles.

In de laatste rondes was er nog een ontsnapping van 2 renners maar opnieuw kwam alles terug samen en het eindigde in een massasprint met nog nog een kleine valpartij in de laatste bocht.

Kobe kon zich niet perfect plaatsen in de sprint en behaalde net geen punten waardoor we de trui voorlopig terug kwijt zijn. Hij staat nu nog 7e in het klassement. Sven die knap 8e werd komt het klassement binnen op de 18e plaats. Arne staat op de 37e plaats. In het ploegenklassement blijven we op de 3e plaats staan.

Toch was de ploegleider heel content van het mooie ploegenwerk dat hij zag van onze renners die er alles aan deden om te trui te verdedigen.

Op naar de volgende manche op 7-7 in Ekeren-Deurne, maar eerst op 30-6 de ploegentijdrit in Montenaken

De uitslag van deze wedstrijd: Sven Noels 8, Kobe Vanoverschelde 32, Luca De Jaeger 53, Arne Dierckens 64,Koen Demuynck 90, Aiko Muylle moest de wedstrijd eerder verlaten

Voor meer foto’s zie Wielerfoto’s Els