Er moesten 146km afgelegd worden over 11 ronden, daarin was onze opdracht om Mathias Vanoverberghe zijn 2de plaats in het klassement te verdedigen. Naast Mathias stonden Emiel Planckaert, Kasper Saver, Ibe Vandromme, Maxime Farazijn en Kenneth Caethoven aan de start.

In de tweede ronde ontstond er al een ontsnapping met 11 renners, daarbij Kasper voor onze ploeg. Voor Mathias was dit een goeie wedstrijdwending omdat er maar 1 renner tussen zat die , indien hij de wedstrijd won en Mathias geen punten haalde, een gevaar was voor het klassement. Dit was Mathis Avondts. Het elftal dunde nog uit naar 6 man met nog altijd Kasper en Mathis Avondts er bij.

Omdat er toch rekening mee moest gehouden worden dat Mathis het maximum punten kon behalen bij een overwinning werd er naar Mathias gecommuniceerd om zoveel mogelijk punten te behalen en dus zo dicht mogelijk te sprinten.

De 6 vluchters gingen de laatste ronde in, Kasper probeerde nog weg te geraken met een laatste aanval maar ze lieten hem niet begaan. Er werd gespurt en Mathis Avondts behaalde inderdaad de overwinning. Vlak daarachter zat het peloton met nog een 100tal renners. Door de hulp van de ploegmakkers kon Mathias zich nog mooi positioneren en zich naar de 4de plaats van het peloton sprinten. Daardoor kon hij ook zijn 2de plaats in het eindklassement veilig stellen.

In de uitslag van de wedstrijd van Berlare stond Kasper Saver 4e, Mathias Vanoverberghe 10e, Maxime Farazijn 56e, Ibe Vandromme 62e, Kenneth Caethoven 92e en Emiel Planckaert 119e. In de einduitslag van de Beker van België staan er na 8 wedstrijden verschillende van ons renners in het Individueel eindklassement.Mathias Vanoverberghe werd 2e, Kasper Saver 13e, Niels De Rooze 18e, Sven Noels 36e, Kenneth Caethoven 49e, Jens Vandenbogaerde 64e en Lars Van Coppenolle 86e.

In het eindklassement voor de Clubs werd ons team 4e op 24 clubs.

Rik: “Opdracht volbracht!!!!! Gestreden en gevochten tot aan de streep. Proficiat Mathias alsook aan onze andere renners die hun steentje hebben bijgedragen en mooie ereplaatsen behaalden in de verschillende manches en ondertussen hard werkten om Mathias op het podium te houden. Door iedereen zijn inzet zijn we ook nog 4de geworden in de eindstand van het ploegenklassement en dit op 24 ploegen.

Bedankt aan mijn medewerkers , die elke keer mee konden helpen om alles in goede banen te leiden, topteam !!!