Er stonden 154 deelnemers aan de start voor een wedstrijd over een afstand van 156km, verdeeld over 11 ronden. Elke ronde kregen de renners de gekende Petit Pogio onder hun wielen geschoven.

Van ons team waren aan de start: Mathias Vanoverberghe, Maxime Farazijn, Kasper Saver, Jens Vandenbogaerde, Ibe Vandromme, Kenneth Caethoven en Koen DemuynckBijna meteen na de officiële start reed de beslissende kopgroep van 12 renners weg. Mathias was bij de pinken en haakte zijn wagentje aan. Team Circus-re uz-technord was het sterkst vertegenwoordigt met 4 renners.

De 12 bleven goed ronddraaien en werden nooit meer bedreigt ook al kwamen er verschillende pogingen vanuit de achtergrond. De winnaar zat dus vooraan. 2 renners moesten vooraan nog lossen door krampen en op de Petit Pogio reden 4 renners weg met daarbij 2 renners van Circus. Mathias kon op het juiste moment reageren en reed in zijn eentje er naar toe.

En zo konden er 5 renners strijden voor de eindzege. In de laatste ronde probeerde Mathias nog weg te rijden op de beklimming maar dit werd onmiddellijk gecounterd door alweer een renner van Circus. Op 3km van de streep waagde Jasper Dejaegher van dit team zijn kans en reed zo naar de overwinning. De pogingen die Mathias nog deed om er naar toe te rijden werden door het ploegenspel teniet gedaan.

Jasper won dus de wedstrijd en Mathias werd knap 5de. Super prestatie tussen de sterke ploegen die mee waren in de finale.

Van ons team werd Ibe nog 55e en Kasper 68e. Onze andere renners verlieten eerder de wedstrijd.

Zo werd ook de laatste grote wedstrijd van het seizoen heel goed afgewerkt, mee vooraan en mooi in beeld.

Proficiat aan Mathias en aan onze andere renners! En aan iedereen bedankt voor het prachtige seizoen.