We waren met ons team titel verdediger van deze wedstrijd maar het zou niet makkelijk zijn om deze te verlengen. Na 2 ronden van de 15 was er een ontsnapping van 4 renners, die hielden stand tot op 4 ronden van het einde. Het zag er naar uit dat het op een massasprint ging uitdraaien maar toch konden op 2 ronden van het einde 12 renners terug ontsnappen uit het peloton. Ze namen snel een 20 tal seconden. De verstandhouding in het peloton was zoek en onze renners zaten te ver naar achter op dat moment. De laatste ronde kwam er toch schot in de achtervolging en er was hoop dat alles terug samen zou komen zodat Jens Vandenbogaerde het kon afmaken in de sprint. Maar helaas kwamen ze 9 seconden tekort en zo werd Tuur Dens winnaar van de wedstrijd. Debuy Anthony van Dovy keukens werd als eerste elite zonder contract 4de en werd zo West Vlaams Kampioen. Jens Vandenbogaerde won de peloton spurt en werd 11 de. Gemiste kans om titel terug te verlengen op een luttele 9 seconden.

Uitslag van onze renners ; Jens Vandenbogaerde 11 de, Mathieu Vansteenkiste 43ste, Ciske Aneca 63ste, Kenny Constant 65ste, Gianni Bostoen 70ste , Seppe Aneca op 1 ronde van het einde moeten stoppen en Jari Carpentier ook op een paar ronden .

Conclusie van deze wedstrijd: er zat meer in !!!