Er kwamen 172 renners aan de start voor een wedstrijd van 156 km in zeer slechte weersomstandigheden en dit over een heuvelachtig parcour. Aan de start van ons team: Jens Vandenbogaerde, Gilles Borra, Sven Noels, Mathias Vanoverberghe, Niels De Rooze, Andreas Deceuninck en Luca De Jaeger.Buiten een aantal kleine ontsnappingen was er weinig te beleven tijdens deze wedstrijd. Naar het einde toe was alles aan het verbrokkelen door de hoge snelheid ter voorbereiding van de eindsprint. Dit werd een massasprint met een grote 50 man waar Niels en Mathias nog bij waren. Niels werd uiteindelijk 5de en Mathias 20ste. Luca die ook in die groep zat en de laatste kilometers moest lossen werd nog 62ste. Onze andere 4 renners hadden de wedstrijd vroeger verlaten. In het ploegenklassement werden we nog 11de op 25 ploegen.