Aan de start van ons team : Niels De Rooze, Maxime Farazijn, Emiel Planckaert, Aiko Muylle, Mathias Vanoverberghe, Ciske Aneca, en Ward Decherf die jammer genoeg na 20km heel ontgoocheld de wedstrijd moest verlaten met zadelbreuk !!!!

161 km moesten er afgelegd worden waaronder 110 km in lijn. Deze gingen over het Heuvelland met daarin 2 x de Kemmel en Monteberg als belangrijkste beklimmingen . Na 2 km was er al een ontsnapping van 12 renners met van ons team Ciske, Mathias en Aiko en die kregen al rap 20 seconden. Vlak voor de Kemmel werd de kopgroep herleid tot 8 door toedoen van Aiko die een gelaten gat niet meer dichte daar er 2 ploegmaats bij de 8 voor waren . De 8 konden al de beklimmingen doorstaan en Ciske en Mathias namen de bergprijzen voor hun rekening, Ciske won de bergprijs door overal als eerste boven te komen en Mathias werd knap 3de in de bergprijs .

Na de heuvelzone ontsnapten nog 24 renners uit het peloton waaronder Maxime . Het peloton waar Niels en Emiel nog bij waren volgde op 1 min 30 en die zijn nooit meer dichterbij gekomen.

Voordat de 3 plaatselijke ronden ingingen hadden we 8 leiders en die liepen algauw 1 min uit op de tweede groep en gingen sowieso strijden voor de overwinningen. Een sterke Ciske en Mathias probeerden het nog op hun eentje maar dit werd door de klassement rijders rap teniet gedaan. Ciske probeerde het nog eens in de laatste km maar werd op een 300 m van de meet teruggegrepen door de andere 7 en zo sprinten ze met 8 naar de streep . Mathias werd 5de en Ciske 7de , heel sterk beiden .

Maxime die nog uit zijn groep ontsnapt was met nog een renner werd 10de, Niels die ook nog met enkele renners uit het peloton geraakte werd nog 35ste en Emiel 97ste .

Aiko moest na zijn toch wel sterke wedstrijd de koers eerder verlaten.

Mooie prestatie mannen, klaar voor het BK alvast volgende week !!!!

Met dank aan Mario Verhaeghe voor de foto’s van de ploegvoorstelling op het podium.