Er kwamen 25 ploegen aan de start waarbij heel wat continentale ploegen zoals Lotto, Tarteletto, Minerva,….. De wedstrijd werd verreden over 156 km. Eerst 4 plaatselijke rondes van een 13km, daarna 2 grote rondes van een 30tal km met de gekende Steenstraat in Klerken, om daarna te eindigen met nogmaals 3 plaatselijke rondes.De eerste 4 plaatselijke rondes bleef het peloton meestal gesloten met een paar ontsnappingen van een aantal renners. Tussen de eerste en de tweede grote ronde werd het heft in handen genomen door de Lotto ploeg. Er vormde zich een kopgroep van 18 man die op de kasseien van de Steenstraat echt het verschil konden maken. Ons team miste de trein , ze deden er nog alles aan om het gat te dichten maar jammer genoeg was er geen hulp van andere teams en zo bleven de vluchters weg en mochten die strijden voor de overwinning.Niels, Maxime, Mathias en Florent zaten nog in het eerste peloton maar namen geen risico meer in de sprint. Maxime Farazijn werd nog 96ste, Florent Breye 101ste, Niels de Rooze 106de en Mathias Vanoverberghe nog 109de. Onze andere renners, Ciske Aneca, Alexander Lietaert en Andreas Deceuninck (betrokken in een valpartij), die aan de start kwamen moesten de wedstrijd eerder verlaten.We wisten dat door het hoge niveau van deelnemende ploegen het moeilijk ging zijn maar toch een dikke chapeau voor allen!

Meer foto’s onder rubriek foto’s.