168 deelnemers aan de start bij de Ezc voor de kampioenstrui op een golvend parcours over 148,5 km. Dit ging over 9 rondes met 1 lange beklimming die het, zeker naar het einde toe, heel lastig maakte. Tot op 3/4des van de wedstrijd waren er tal van ontsnappingen waar niemand van ons renners bij was. Maar geen reden tot paniek want in de laatste 45 km was het moment daar en reden er nog een paar favorieten naar de kopgroep. Dit leidde tot een kopgroep van 17 man. Waaronder ook Niels die op de beklimming door Maxime naar de kopgroep werd gepiloteerd. Het bleef spannend tot op het einde. Het peloton kwam alsmaar dichterbij waardoor het vooraan zeker niet stil mocht vallen. Het gevolg was een kopgroep van 7 met daarin een groepje favorieten waaronder ook Niels De Rooze. Deze mochten voor de overwinning sprinten met een aanstormend peloton achter hen. Het was een zij aan zij sprint tussen Niels De Rooze en Vince Gerits die nipt door Vince gewonnen werd. Het peloton eindigde op 4 seconden. Niels, die zo toch wel heel dicht bij de driekleur kwam, was achteraf toch wel heel tevreden met zijn knappe tweede plaats. Maxime Farazijn eindigde op een hele mooie 10de plaats. Ward Decherf werd 55ste, Ciske Aneca 68ste, Koen Demuynck 73ste en Emiel Planckaert 74ste (hij had ook nog een lekke band half koers). Mathias Vanoverberghe (slechte dag) en Spencer Tack (reed tot 3 rondes voor het einde) hadden eerder al de wedstrijd verlaten.

Bij de U23 was onze enige geselecteerde renner Dylan Botterberg. Ook dit werd een hele mooie en spannende wedstrijd van 165 km over het toch wel zware parcours met een heel sterk deelnemersveld. Dylan die goed zijn mannetje stond in zijn eentje moest 1 ronde voor het einde de wedstrijd verlaten.

Voor meer foto’s zie de rubriek ‘Foto’s’