Er kwamen 157 deelnemers aan de start om 14 ronden af te leggen van 9,93km met een totaal van 139km. En dit over een vlak parcours, windstil en met warme temperaturen.

Van ons aan de start: Kobe Vanoverschelde, Lowie Degryse, Luca De Jaeger, Tom Acke, Tom Plovie, Sven Noels en Stijn Moerman.

Al van in de start werd er aan een hoog tempo gereden. In de eerste ronde probeerde Tom Acke al een vroege vlucht tot stand te brengen maar kreeg helaas niemand mee. Na een tijdje liet hij zich dan maar terug uitzakken.

Er waren nog enkele pogingen met oa Sven tot er in de 3de ronde toch 6 renners slaagden in hun opzet. Tegen half koers hadden die renners ongeveer 1 min voorsprong. Ondertussen waren er in de achtergrond nogmaals verschillende pogingen om de kloof te dichten. Ook onze Kobe was daar zeer bedrijvig.

Op 4 ronden van het einde deed ook Lowie Degryse, 1ejaars belofte van ons team, een poging. Hij kreeg redelijk snel het gezelschap van een 13 tal renners en in 1 ronde kregen ze aansluiting bij de koplopers. Een 4 tal renners moesten vooraan nog de rol lossen door het hoge tempo.

Het zag er naar uit dat de overgebleven koplopers gingen strijden voor de overwinning maar op een halve ronde voor het einde reed het peloton onder impuls van een paar ploegen de voorsprong terug dicht om dan af te stevenen op een massasprint. De wedstrijd werd gewonnen door Ben Squire voor Han Devos (winnaar eindklassement Elite2) en Steven Daans (winnaar eindklassement U23)

Sven eindigde 7e, Tom Acke 16e, Tom Plovie 40e, Luca 62e (sterk nadat hij in één van de laatste rondes nog plat reed en moest terugkomen tussen de auto’s), Lowie 86e , Stijn 101e en Kobe 102e.

Dit was een moeilijke wedstrijd waarvan we wisten dat de kans groot was op een massasprint. Er werd vanalles geprobeerd tijdens de wedstrijd waarbij Lowie de meest succesvolle ontsnapping had van ons team. Jammer genoeg werden ze na een paar rondes terug ingelopen waardoor hij wel wat ontgoocheld was.

De Beker van België is hiermee afgewerkt. Van de 9 manches hebben we in 2 de overwinning mee naar huis mogen nemen. In Gent-Staden sprintte Kobe naar de overwinning en in de klimkoers in Rochefort kwam Tom Acke alleen aan en nam zo de overwinning.

Bedankt aan alle renners die deelnamen aan de BvB!!!!!!

Nu staat er enkel nog de interclub in Ichtegem op het programma op zondag 6 oktober, De grote prijs Jules Van Hevel.