Intussen is het veldritseizoen 25-26 afgelopen en het was voor onze ploeg een seizoen om trots op te zijn.

Intussen is het veldritseizoen 25-26 afgelopen en het was voor onze ploeg een seizoen om trots op te zijn.

Bij de LRC werden bijna alle wedstrijden in de B en de D reeks gewonnen door onze renners. Ook alle truien in die 2 reeksen kwamen bij onze renners terecht. In de B reeks werd Nick Van de Kerckhove Belgisch kampioen en Jari Merveillie Vlaams, Europees en wereldkampioen. Bij de D reeks pakte Bart Pattyn alle truien en werd dus Vlaams, Belgisch, Europees en wereldkampioen. In de A reeks reed Kjill Ampoorter ook een aantal mooie uitslagen en in de G reeks konden onze jongsten ook goed hun mannetje staan. Thor Demuynck haalde heel veel podiumplekken en ook een heel mooie overwinning. Leo Verhelst stond als één van de jongsten van de bende ook heel goed zijn mannetje.

Nick Van de Kerckhove en Bart Pattyn werden daarnaast ook nog Provinciaal kampioen in hun reeks bij de Belgische wielerbond.

Ook in de strandraces werden er mooie dingen gedaan. Jim Focke, Tom Plovie, Killian Baillievier en Chris Scherrens deden hier hun ding met mooie uitslagen waaronder een mooie 2e plaats voor Jim en Killian in de duorace te Bredene.

Proficiat en bedankt aan iedereen.

Seizoen 2025 was een topjaar qua overwinningen.  Met ons team stonden we maar liefst 138 keer op het hoogste schavotje.

Seizoen 2025 was een topjaar qua overwinningen. Met ons team stonden we maar liefst 138 keer op het hoogste schavotje.

Onze renners elite 2 en beloften behaalden 34 overwinningen en tal van ereplaatsen. Daarnaast zijn we ook nog heel trots om te kunnen meegeven dat Mathias Vanoverberghe de Westvlaamse zegekoning is bij de Elite2 met 10 overwinningen. 

Misschien een kleine ontgoocheling, als ploegleider, na een goeie start in de eerste interclub Gent-Staden waar we 2e werden met Kobe Vanoverschelde is het ons niet gelukt om er eentje te winnen dit jaar. Het niveau ligt inderdaad hoog wat het niet makkelijk maakt en ondanks dat we onze renners heel mooie dingen zagen doen in de wedstrijden hadden ze toch dat tikkeltje geluk te kort. 

Nog iets dat zeker het vermelden waard is is de 2e plaats van Kobe Vanoverschelde in de prof koers in Putte-Kapelle in oktober. Waar hij na een millimetersprint op de tweede plaats gezet werd na Dries De Bond. Na duizend keer de fotofinish bekeken te hebben denkt de meerderheid nog altijd dat onze renner de eigenlijke winnaar was. 

Naast de 34 overwinningen bij de elite 2 behaalden we nog 104 overwinningen, waarvan het grootste deel bij de nevenbonden. Er werden ook een heel aantal kampioenentruien veroverd met Anja Nobus, Marjolijn Boerjan, Tom Acke, Nick Van de Kerckhove, Jari Merveillie en Bart Pattyn. Zowel op de weg als in het veld. En onze jongste renner Thor Demuck behaalde in zijn eentje maar liefst 23 overwinningen. Dit op de weg, in de tijdritjes en in het veld. 

Naast de weg, het veld en de tijdrit kwamen er ook nog verschillende renners aan de start in gravel, Grandfondo en beachraces met mooie resultaten. 

Al dit moois werd behaald door een goeie samenwerking en leuke sfeer onder de renners en ook de medewerkers. Zij staan altijd paraat voor het groter werk bij de Elite 2. 

Als ploegleider kan je niets meer dan tevreden zijn als je terugblikt op al dit moois.

RIK ROOSE

Hieronder vind u alle overwinningen van 2025:

– Thor Demuynck:23 overwinningen bij de U9. Weg, tijdrit en veldrijden samen.

– Anja Nobus: 19 overwinningen bij LRC en OVWF. Belgisch kampioen bij OVWF op de weg en ook bij de LRC in het veld. 

– Nick Van de Kerckhove: 16 overwinningen. West-Vlaams, Europees en Belgisch kampioen bij de LRC. Provinciaal kampioen bij de Elite3.

– Mathias Vanoverberghe: 10 overwinningen bij de Elite 2.

– Kobe Vanoverschelde: 9 overwinningen bij de Elite 2.

– Sven Noels: 9 overwinningen bij de Elite 2.

– Marjolijn Boerjan: 7 overwinningen bij de OVWF en Europees Kampioen. 

– Tom Acke: 7 overwinningen bij de WAOD en de LWU. Wereldkampioen bij de WAOD.

– Jari Merveillie: 7 overwinningen, Europees kampioen en kampioen van Vlaanderen. 

– Sylvain Rolet: 5 overwinningen bij de OVWF.

– Bart Pattyn: 5 overwinningen in het veldrijden. West-Vlaams en Europees kampioen bij de LRC en Provinciaal kampioen bij de Masters.

– Koen Verhelst: 3 overwinningen, 1 bij de LWU, 1 bij de EDH en 1 bij de WAOD.

– Lars Van Coppenolle: 1 bij de Elite 2 en 2 bij de OVWF.

– Jens Vandenbogaerde: 3 overwinningen bij de Elite 2.

– Tom Plovie: 3 overwinningen bij de Elite 2.

– Mauro Adyns: 3 overwinningen bij de OVWF.

– Jim Focke: 2 overwinningen bij de OVWF.

– Koen Demuynck: 2 overwinningen, 1 bij de OVWF en 1 bij de LWU.

– Juan Alleman: 1 overwinning bij de OVWF.

– Mario Desmeytere: 1 overwinning bij de OVWF.

De week van 27mei tem 2 juni:

De week van 27mei tem 2 juni:

Het lange weekend begon op donderdag 29-5 met een tweede plaats voor Lars Van Coppenolle te Wielsbeke, op hetzelfde moment behaald Mathias Vanoverberghe ook een 2e plaats te Wodecq.

Bij de LWU te Destelbergen behaalde Dirk Ampoorter dan weer de 3e plaats in de E reeks te Destelbergen.

Op vrijdag 30-5 was er de Elite2 en U23 wedstrijd te Gullegem. Sven Noels behaalde daar na een hele mooie wedstrijd de 1e plaats. Van in het begin van de wedstrijd waren er 7 mannen in de ontsnapping, 5 van hen waren renners van onze ploeg. Na 3/4de wedstrijd kwamen er 3 renners bij uit de achtergrond. Op dat moment ontsnapten Mathias Vanoverberghe en Sven Noels opnieuw uit deze groep samen met één andere renner. Uiteindelijk kon Sven de overwinning op zijn naam schrijven en werd Mathias 3e.

Op zondag 1-6 reden we de 3e manche van de Beker van België te Rochefort. Dit is een hele mooie wedstrijd met tal van hoogtemeters. Voor onze ploeg waren Tom Plovie, Lucas Dewachter, Lars Van Coppenolle, Kobe Vanoverschelde, Mathias Vanoverberghe, Xander Catteeuw en Lowie Degryse aan de start. Van in het begin van de wedstrijd waren er tal van ontsnappingen, telkens waren 1 of 2 renners van onze ploeg daar bij. Jammer genoeg werd het vele werken uiteindelijk niet beloond. Toch behaalde Tom nog een hele mooie 6e plaats. Lucas werd 32e, Lars 67e, Kobe 84e, Mathias 90e en Xander 104e. Lowie moest de wedstrijd eerder verlaten.

Ook op 1-6 bij de OVWF te Poelkapelle stonden er opnieuw verschillende van ons renners op het podium. Bij de A-reeks behaalde Mauro Adyns de eerste plaats na een sterke sprint, Jim Focke werd vlak achter hem 2e. Bij de dames behaalde Marjolijn Boerjan dan weer de 1e plaats en Anja Nobus de 3e.

En dan nog onze jongste renner Thor Demuynck, ook hij behaalde opnieuw de overwinning en dit in een wedstrijd te Lierneux in de Ardennen.

Ook onze andere renners behaalden mooie plaatsen in verschillende wedstrijden, proficiat iedereen!!!!!!

De uitslagen die ons bereikten van 20 tem 26 mei:

De uitslagen die ons bereikten van 20 tem 26 mei:

Op zaterdag 24-5 sprintte Mathias zich naar de 2e plaats in het criterium te Marke.

In Oudenburg behaalde onze jongste renner opnieuw de overwinning op zondag 25 -5. Thor is echt wel heel sterk bezig in zijn allereerste seizoen.

In Sint-Denijs bij de LWU in de B-reeks reden Koen Verhelst en Juan Alleman zich respectievelijk naar de 1e en de 3e plaats.

En dan nog de OVWF in Kruishoutem waar verschillende renners van onze ploeg het podium mochten betreden. Lars Van Coppenolle behaalde de overwinning in de A-reeks, Bij de dames stond Marjolijn Boerjan op het hoogste schavotje en Anja Nobus op het 3e.

Ook onze andere renners reden sterke wedstrijden, kijk maar naar Lars Van Coppenolle die in zijn leeftijdscategorie een 10e plaats behaalde in de Schleck Gran Fondo in Luxemburg wat echt heel sterk is.

Proficiat!!!

De week van 13 tem 19 mei:

De week van 13 tem 19 mei:

Sedert vorige week hebben we opnieuw een Australische gastrenner die een paar maand voor onze ploeg gaat rijden. Zijn naam is Christian Tuminello hij is bijna 19 en woont in Gold Coast, Queensland in Australië. Veel succes Christian.

Deze week heeft Thor Demuynck op 18-5 opnieuw zowel de overwinning bij de Tijd- als bij de wegrit behaald te Stekene. Dikke proficiat Thor, heel goed bezig!!!!

We hadden ook nog enkele overwinningen en podiumplekken bij de nevenbonden. Op 18-5 behaalde Anja Nobus de eerste plaats bij de dames bij de OVWF te Oostrozebeke en 2e algemeen bij de C+, Mario Desmeytere behaalde dan weer de overwinning in de C-reeks in dezelfde wedstrijd.

Ook op 18-5 maar dan te Ghlin bij de EDH in de B-reeks sprintte Koen Verhelst zich naar de 2e plaats, Juan Alleman mocht mee naar het podium als 4e . Op 17-5 stond zowel Sylvain Rolet als Koen Verhelst naast het podium als 4e en 5e.

De week van 5 tem 12 mei:

De week van 5 tem 12 mei:

Zondag 11-5 reden we de tweede Beker van België wedstrijd te Galmaarden. Voor ons aan de start Kobe Vanoverschelde, Sven Noels, Tom Plovie, Xander Catteeuw, Jim Focke, Lowie Degryse en Lucas Dewachter. Al na 2,5 km was er een zware valpartij met een aantal renners. Jim Focke van onze ploeg was hierbij het grootste slachtoffer en werd bewusteloos overgebracht naar het ziekenhuis. De wedstrijd werd voor 45min geneutraliseerd omdat er door het aantal slachtoffers geen ziekenwagens meer in koers waren. Ook de heropstart was geen succes want na een kleine 5 km was er opnieuw een zware valpartij met tot gevolg nogmaals een neutralisatie van 30min. Na 1u15min wedstrijd hadden we dus nog geen volledige ronde kunnen rijden, daarom de beslissing van de organisatie om de wedstrijd met 4 ronden in te korten. Het werd een nerveuse en vlugge wedstrijd van een goeie 90km. Er kwam maar 1 echte ontsnapping tot stand met daarbij Sven maar die ging niet door dus het werd een massasprint met op 2km voor het einde nogmaals een valpartij. Xander was hier 1 van de slachtoffers maar gelukkig zonder veel erg. Onze renners hebben zich na een bewogen wedstrijd niet echt meer gemoeid in de sprint wegens te gevaarlijk. Uiteindelijk werd Kobe 33e, en komt zo op de 5e plaats in het klassement. Sven werd 92e, Tom 98e en Xander nog 106e. Lowie en Lucas moesten de wedstrijd iets vroeger verlaten. Jim heeft na onderzoek in het ziekenhuis te horen gekregen dat hij enkele breukjes heeft in zijn gezicht aan beide kanten in het kaakbeen. Hij heeft ook wat kneuzingen en schaafwonden maar mocht het ziekenhuis op de dag zelf nog verlaten. Veel beterschap Jim. Voor ons een dag om snel te vergeten, chapeau aan de renners om de toch wel beangstigende wedstrijd verder te zetten.

Verder hadden we nog enkele overwinningen en podiumplekken bij de nevenbonden en jeugd. Thor reed zich op 10-5 opnieuw naar de overwinning bij de U9 te Knesselare zowel in de weg als in de tijdrit terwijl zijn vader Koen Demuynck op dezelfde dag de overwinning behaalde bij de LWU te Waardamme in de B reeks, Pieter Ververken mocht daar mee op het podium voor een mooie 3e plaats.

In Koekelare bij de OVWF behaalde Marjolijn Boerjan ook een 3e plaats bij de dames.

Proficiat iedereen!