In het weekend van 22 en 23 maart 25 lieten onze renners opnieuw mooe dingen zien.

In het weekend van 22 en 23 maart 25 lieten onze renners opnieuw mooe dingen zien.

In Moorslede Slypskapelle op 22+-3 behaalde Mathias Vanoverberghe zijn tweede overwinning van het seizoen. Na een sterke wedstrijd en mede door het mooie ploegenspel raakte hij van ongeveer half wedstrijd met 4 renners voorop. Ze kregen nooit meer dan 35 sec. Het werd een spannende strijd maar ze werden net niet meer terug ingelopen. Mathias kon in de laatste 3 km nog wegrijden van zijn 3 medevluchters en werd zo de verdiende winnaar.

Ook in Turnhout bij de UCI Gravel een sterke prestatie van onze renners. Tom Plovie behaalde daar een heel sterke en mooie 3de plaats in zijn reeks mannen 19 tot 34 jaar.

En Anja Nobus mocht opnieuw in haar reeks dames C+ bij de OVWF een 3de plaats bijschrijven op haar palmares.

Opnieuw een mooie week voor ons team

Opnieuw een mooie week voor ons team

Op woensdag 12-3 behaalde Kobe Vanoverschelde zijn eerste overwinning van het seizoen te Templeuve bij de Elite2/U23

In Oostrozebeke bij de OVWF op zondag 16-3 behaalden we 4 x podium waarvan 1 eerste met Marjolijn Boerjan en 3 tweede plaatsen met Jim Focke, Koen Demuynck en Anja Nobus.

En ook op zondag 16-3 in Sint-Maria -Lierde behaalde Kobe Vanoverschelde een mooie 2e plaats bij de Elite2/U23.

op 2-3-25 reden we de eerste Beker van België Gent-Staden + de eerste overwinning van het seizoen van Lars Van Coppenolle

op 2-3-25 reden we de eerste Beker van België Gent-Staden + de eerste overwinning van het seizoen van Lars Van Coppenolle

Na verschillende ontsnappingen, waarvan de langst durende met Mathias, en de kasseien van de Steenstraat waar alles verbrokkelde kwam alles toch weer samen. Het duurde nog tot de voorlaatste plaatselijke ronde voor de juiste ontsnapping met 7 renners. Door het vele teamwerk maakte Kobe hier deel van uit. 1 renner raakte nog weg en kon zo de overwinning binnen halen. Kobe sprintte zichzelf naar een hele mooie tweede plaats.

Onze renners hun uitslag na het vele werk was: Kobe Vanoverschelde 2🥈, Jason Decottignies 96, Tom Plovie 100, Sven Noels 102, Mathias Vanoverberghe 106, Lowie Degryse moest eerder stoppen door een val eerder in de koers en Foeke Carton door materiaalpech.

In het ploegenklassement behaalden we de 5de plaats op 25 ploegen.

En op dezelfde dag te Famillereux bij de EDH behaalde Lars Van Coppenolle zijn eerste overwinning van het seizoen. 🥇

Proficiat!!!!!!!!

Op 23 februari reden we het clubkampioenschap voor 2025 te Izegem.

Op 23 februari reden we het clubkampioenschap voor 2025 te Izegem.

Het werd een snelle wedstrijd met een groot aantal renners onder een mooie zon.

Voor onze ploeg kroonde bij de Elite2 Kobe Vanoverschelde zich tot clubkampioen en bij de U23 was dit Lowie Degryse. Proficiat aan onze kampioenen maar ook aan de rest van onze renners.

De uitslagen van ons renners: Kobe Vanoverschelde 7, Tom Plovie 29, Xander Catteeuw 56, Lucas Dewachter 58, Lowie Degryse 72, Chris Scherrens 73, Koen Demuynck 85, Sven Noels 104, Foeke Carton 106, Jason Decottignies 110, Mathias Vanoverberghe 129, Gillers Tryhou en Pieter Ververcken moesten de wedstrijd vroeger verlaten en Jim Focke maakte een lelijke val waardoor hij voor onderzoek naar het ziekenhuis moest maar gelukkig had hij geen breuken.

Winterseizoen 24-25

Winterseizoen 24-25

Ik denk dat we ook dit jaar opnieuw van een schitterend winterseizoen kunnen spreken met in het veldrijden tal van overwinningen en ereplaatsen. Er werden ook een paar kampioenstitels mee naar huis genomen: Nick Van de Kerckhove werd Kampioen Van Vlaanderen, Wereldkampioen en Europees Kampioen en Anja Nobus Kampioen van België. Ook onze jongste renner Thor Demuynck had een schitterend seizoen met 2 overwinningen en tal van mooie ereplaatsen.

Ook in de beachraces hebben onze mannen zich heel veel laten zien.

Proficiat allemaal!!!!!!!