Na verschillende ontsnappingen, waarvan de langst durende met Mathias, en de kasseien van de Steenstraat waar alles verbrokkelde kwam alles toch weer samen. Het duurde nog tot de voorlaatste plaatselijke ronde voor de juiste ontsnapping met 7 renners. Door het vele teamwerk maakte Kobe hier deel van uit. 1 renner raakte nog weg en kon zo de overwinning binnen halen. Kobe sprintte zichzelf naar een hele mooie tweede plaats.
Onze renners hun uitslag na het vele werk was: Kobe Vanoverschelde 2, Jason Decottignies 96, Tom Plovie 100, Sven Noels 102, Mathias Vanoverberghe 106, Lowie Degryse moest eerder stoppen door een val eerder in de koers en Foeke Carton door materiaalpech.
In het ploegenklassement behaalden we de 5de plaats op 25 ploegen.
En op dezelfde dag te Famillereux bij de EDH behaalde Lars Van Coppenolle zijn eerste overwinning van het seizoen.
Het werd een snelle wedstrijd met een groot aantal renners onder een mooie zon.
Voor onze ploeg kroonde bij de Elite2 Kobe Vanoverschelde zich tot clubkampioen en bij de U23 was dit Lowie Degryse. Proficiat aan onze kampioenen maar ook aan de rest van onze renners.
De uitslagen van ons renners: Kobe Vanoverschelde 7, Tom Plovie 29, Xander Catteeuw 56, Lucas Dewachter 58, Lowie Degryse 72, Chris Scherrens 73, Koen Demuynck 85, Sven Noels 104, Foeke Carton 106, Jason Decottignies 110, Mathias Vanoverberghe 129, Gillers Tryhou en Pieter Ververcken moesten de wedstrijd vroeger verlaten en Jim Focke maakte een lelijke val waardoor hij voor onderzoek naar het ziekenhuis moest maar gelukkig had hij geen breuken.
Ik denk dat we ook dit jaar opnieuw van een schitterend winterseizoen kunnen spreken met in het veldrijden tal van overwinningen en ereplaatsen. Er werden ook een paar kampioenstitels mee naar huis genomen: Nick Van de Kerckhove werd Kampioen Van Vlaanderen, Wereldkampioen en Europees Kampioen en Anja Nobus Kampioen van België. Ook onze jongste renner Thor Demuynck had een schitterend seizoen met 2 overwinningen en tal van mooie ereplaatsen.
Ook in de beachraces hebben onze mannen zich heel veel laten zien.
Na een meer dan geslaagde ploegvoorstelling en feest voor het 25 jarig bestaan van de ploeg willen we graag nog eens al onze sponsors en onze hoofdsponsors Decock, Mannavital, Van Mossel en Domein Vossenberg bedanken. Zonder sponsors geen ploeg.
Daarnaast willen we Domein Vossenberg nog eens extra bedanken voor de prachtige realisatie van dit evenement.
Bedankt aan Stefaan Vanpoucke en Donald Van Meenen om alles aan elkaar te praten en Stoffel Dekeyser en Freddy Meysman voor de muzikale omlijsting. Het was TOP.
Bedankt aan iedereen die hier op de één of andere manier aan meewerkte om deze avond zo prachtig te laten verlopen!
Voor de volledige fotoreportage zie rubriek foto’s.