Opnieuw overwinning + podiumplaats op 13 juni 22
En dit bij de Elites zonder contract voor ons team te Wakken en dit met Niels De Rooze die zijn 2de zege boekt !!!! Ploegmaat Ciske Aneca werd er 2de . Knap mannen!!!!

En dit bij de Elites zonder contract voor ons team te Wakken en dit met Niels De Rooze die zijn 2de zege boekt !!!! Ploegmaat Ciske Aneca werd er 2de . Knap mannen!!!!

Overwinning 1 was op 11/06 in Bikschote bij de OVWF en dit met Martin Durant

op 12/06 werden in Nazareth bij de LWU Daphné Acke bij de dames Belgisch Kampioen

en in reeks C Thierry Declercq ook Belgisch Kampioen.
Er zijn ook een aantal podium plaatsen behaald: op 11/06 behaalde Leon Deuss2de plaats in de Grand Fondo van het Engelse Cambridgeshire , Ciske Aneca behaalde in Marke bij de Elites zonder contract de 3de plaats. Op 12/06 behaalde Koen Demuynck op het Belgisch kampioenschap LWU in Nazareth een 3de plaats in reeks B , in reeks A behaalde Ciske Aneca ook de 3 plaats!!!
Sterke bezetting daar met namen als Evenepoel , Van Avermaet , Stybar enz…….onze renners hebben het niet onaardig gedaan en reden met 4 de hele wedstrijd uit van 171km aan een gemiddelde van meer dan 46 km per uur. Mathias Vanoverberghe die net mee was in de beslissende ontsnapping kwam jammer genoeg ten val en moest de wedstrijd verlaten om zijn knie te laten verzorgen. Ook Henry Dietze moest eerder de wedstrijd verlaten wegens blokkade in zijn rug . Thuisrijder Thomas Vanassche was heel tevreden om als eerstejaars belofte in het peloton helemaal uit te rijden waar de wedstrijd vlak voor zijn deur passeerde !!! De uitslagen van onze 4 renners: Farazijn Maxime 83, Thomas Vanassche 85, Emiel Planckaert 111 en Jari Merveillie 124 (nog lek gereden anderhalve ronde voor het einde)



Al heel vroeg in de wedstrijd was er een ontsnapping van 4 renners waar niemand bij was van onze ploeg , het peloton hield alles onder controle en de 4 vluchters kregen nooit meer dan 40 sec en dit een 3/4 van de wedstrijd. Eenmaal terug ingelopen kwam er opnieuw een ontsnapping tot stand die een kopgroep vormde van 26 renners waarbij van ons team Niels De Rooze . Op 2 ronden van het einde begon het jammer genoeg te regenen en op de kasseien richting aankomst had dat zijn gevolgen met valpartij in het peloton , onze renner Henry Dietze was erbij betrokken maar kon gelukkig terug de aansluiting vinden . Intussen gingen we de finale in met 26 renners, niemand geraakte nog weg en er werd gesprint voor plaats 1 waar Niels in de heel gevaarlijke sprint op de natte kasseien een knappe 6de plaats behaalde. Tijd later kwam het grote peloton aangestormd voor plaats 27 maar onze andere 6 renners namen daarin geen risico’s meer daar het te gevaarlijk was !!!De uitslagen van onze 7 renners: Niels De Rooze 6, Henry Dietze 104, Ciske Aneca 107, Emiel Planckaert, 109, Maxime Farazijn 115, Koen Demuynck 116 en Mathias Vanoverberghe 119


Het begon al woensdag 18/5 in Puivelde bij de profs waar Niels De Rooze het podium behaalde met een 3de plaats

Zaterdag 21/5 behaalde in Knesselare bij de LWU in reeks B Koen Demuynck een overwinning

alsook Daphné Acke bij de dames

en In reeks C behaalde Thierry Declercq podium met een 2de plaats

Vandaag 22/5 was een superdag !! Onze eerste overwinning bij de elite zonder contract is binnen en dit in Lendelede met Mathias Vanoverberghe die solo aankwam

ook nog 2 podium plaatsen en dit bij de Ezc in Tielt met Ciske Aneca die in spurt knap 2de werd
en in Wervik- Kruiseke werd Thierry Declercq knap 3de
goe bezig allen !!!