Er kwamen 154 renners aan de start om 10 ronden af te leggen van een 15 tal km over een bochtig parkoers met ‘le Petit Pogio’ onder de wielen geschoven , een kleine vinnige beklimming van een halve kilometer.
Van ons team aan de start Kobe Vanoverschelde, Sven Noels, Tom Acke, Lowie Degryse, Aiko Muylle, Luca De Jaeger en Emiel Planckaert.
Ondanks de wind en de hoge snelheid bleef het peloton samen tot er in de 4de ronde een ontsnapping tot stand kwam en dit in schuifjes leidde tot een kopgroep van 16 renners, dit groepje nam snel 30 seconden. Bij die koplopers van ons team Sven en Lowie.
De 16 draaiden mooi rond en het zag er naar uit dat dit de beslissende aanval was, doch op het einde van de 7 de ronde kwamen nog eens 8 renners aansluiten met daarbij van ons team Tom. Zo hadden wij, net als nog een aantal ploegen, 3 renners mee vooraan. De 24 werden niet meer bedreigd door het peloton.
Sowieso ging er nog aangevallen worden vooraan en dit gebeurde in de voorlaatste ronde. 6 renners konden zich losmaken vooraan met daarbij Tom. Dit groepje ging uiteindelijk samen de laatste kilometers in. Tom had het nog een aantal keer geprobeerd maar de andere renners lieten niet begaan en dus werd een spurt met 6.
Tom werd knap 4de ( Hij was beetje ontgoocheld dat hij niet op podium stond) , Sven 8ste en Lowie 22ste. Kobe werd nog 57 na zijn rol gespeeld te hebben vooraan in het peloton. Emiel, Aiko en Luca moesten de wedstrijd vroeger verlaten.
Een mooie afsluiter van het seizoen, 3 renners mee in de aanval en zo winnen we nog het ploegenklassement ook !!!
Top mannen en bedankt aan iedereen voor het mooie seizoen!!!
foto’s: wielerfoto’s Els (jammer genoeg enkel van de laatste 4 ronden)
22-9 Seneffe EDH: Reeks A master: Juan Alleman 3 , Koen Verhelst 19
22-9 Houtem Kampioenschap Benelux OVWF: Reeks A: Kjill Ampoorter 14, Reeks C+: Anja Nobus 7e algemeen, 3e dame, 3e Benelux kampioen, Phil Delgouffe 11e algemeen, 2e Benelux Kampioen
Foto’s: Rita Thienpondt, Sigi, Wielerfoto’s Wielerfoto’s Els, Patrickdbckdb, Puur Photografie, lisaboysen.photography, AD Fotografie, Kathy De Grande en iedereen die ons foto’s bezorgde bedankt
Er kwamen 157 deelnemers aan de start om 14 ronden af te leggen van 9,93km met een totaal van 139km. En dit over een vlak parcours, windstil en met warme temperaturen.
Van ons aan de start: Kobe Vanoverschelde, Lowie Degryse, Luca De Jaeger, Tom Acke, Tom Plovie, Sven Noels en Stijn Moerman.
Al van in de start werd er aan een hoog tempo gereden. In de eerste ronde probeerde Tom Acke al een vroege vlucht tot stand te brengen maar kreeg helaas niemand mee. Na een tijdje liet hij zich dan maar terug uitzakken.
Er waren nog enkele pogingen met oa Sven tot er in de 3de ronde toch 6 renners slaagden in hun opzet. Tegen half koers hadden die renners ongeveer 1 min voorsprong. Ondertussen waren er in de achtergrond nogmaals verschillende pogingen om de kloof te dichten. Ook onze Kobe was daar zeer bedrijvig.
Op 4 ronden van het einde deed ook Lowie Degryse, 1ejaars belofte van ons team, een poging. Hij kreeg redelijk snel het gezelschap van een 13 tal renners en in 1 ronde kregen ze aansluiting bij de koplopers. Een 4 tal renners moesten vooraan nog de rol lossen door het hoge tempo.
Het zag er naar uit dat de overgebleven koplopers gingen strijden voor de overwinning maar op een halve ronde voor het einde reed het peloton onder impuls van een paar ploegen de voorsprong terug dicht om dan af te stevenen op een massasprint. De wedstrijd werd gewonnen door Ben Squire voor Han Devos (winnaar eindklassement Elite2) en Steven Daans (winnaar eindklassement U23)
Sven eindigde 7e, Tom Acke 16e, Tom Plovie 40e, Luca 62e (sterk nadat hij in één van de laatste rondes nog plat reed en moest terugkomen tussen de auto’s), Lowie 86e , Stijn 101e en Kobe 102e.
Dit was een moeilijke wedstrijd waarvan we wisten dat de kans groot was op een massasprint. Er werd vanalles geprobeerd tijdens de wedstrijd waarbij Lowie de meest succesvolle ontsnapping had van ons team. Jammer genoeg werden ze na een paar rondes terug ingelopen waardoor hij wel wat ontgoocheld was.
De Beker van België is hiermee afgewerkt. Van de 9 manches hebben we in 2 de overwinning mee naar huis mogen nemen. In Gent-Staden sprintte Kobe naar de overwinning en in de klimkoers in Rochefort kwam Tom Acke alleen aan en nam zo de overwinning.
Bedankt aan alle renners die deelnamen aan de BvB!!!!!!
Nu staat er enkel nog de interclub in Ichtegem op het programma op zondag 6 oktober, De grote prijs Jules Van Hevel.