Met Gent-Staden (Elite 1.12 – IC 1 NAT) stond gisteren de eerste klassieker van het nieuwe Elite-wegseizoen op het programma. De ploeg kwam met een sterke selectie voor de dag: kersvers clubkampioen Mathias Vanoverberghe, vice Belgisch kampioen Niels De Rooze, Maxime Farazijn, Jens Vandenbogaerde, Emiel Planckaert, Ciske Aneca en nieuwe aanwinst Gilles Borra.
Gent-Staden betekent op vandaag 156 km over een parcours waarin niet alleen de wind een rol speelt maar vooral ook de beruchte passages over de kasseien van de Steenstraat kleur geven aan de wedstrijd. De koude wind kon Mathias alvast niet deren want hij koos al na 10 km het hazenpad samen met Ewout De Keyser (Dovy Keukens-FCC). In twee schuifjes zou de kopgroep aangroeien tot iets meer dan 20 renners die nooit meer werden gegrepen door het peloton. De wedstrijd werd gewonnen door de ervaren Duitse hardrijder Justin Wolf. Mathias kon beslag leggen op een 12e plaats, een knap resultaat na een dag in de aanval. Ondanks de mooie prestatie waren er toch gemengde gevoelens bij Mathias: “Met de harde wind en de koude in het achterhoofd had ik het gevoel dat een ontsnapping lang kon standhouden. Het bleek de goede keuze want de vlucht die ik mee forceerde droeg tot het einde. Het gevoel was goed, enkel het resultaat ontbreekt.”
De andere renners van het team zorgden mee voor een 8ste plaats in het ploegenklassement. Ze legden beslag op plaatsen 27 (Niels De Rooze), 49 (Emiel Planckaert), 75 (Jens Vandenbogaerde) en 98 (Maxime Farazijn). Gilles en Ciske moesten door pech de strijd staken.
Ploegleider Rik Roose was achteraf tevreden: “Ik kan vandaag niet ontevreden zijn. Mathias schrijft mee het verhaal van de koers vanaf de eerste kilometers. Wetende dat dit nog niet zijn meest ideale parcours is, belooft dit voor de aankomende wedstrijden. Onze andere renners waren even goed op de afspraak. Het was enkel spijtig dat we net het tikkeltje geluk misten om nog een paar extra mannetjes mee voorin te krijgen. Dat geluk sparen we op voor de volgende keer!”
De kogel is door de kerk, het seizoen is begonnen met een overwinning vandaag in het clubkampioenschap in Deerlijk waar we mochten strijden tegen de sterke ploeg EFC – L&R- VAN MOSSEL The Lead Out Cycling Academy , mooie spannende wedstrijd met overwinning in mm sprint die gewonnen werd door Mathias Vanoverberghe tegen Squire Ben van Efc. Zo is Mathias clubkampioen bij de Ezc, Quinten Declercq bij de Beloften en Céderic Durant bij de Elite 3. Goed begonnen en op naar volgende week voor het grote werk met de interclub Gent – Staden.Foto’s en uitslagen van onze andere renners van deze wedstrijd volgen nog op deze pagina!! Proficiat aan allen !!
Vandaag de ploegdag die begon met de eerste groepstraining en dat met een talrijke opkomst, mooie duurtraining gedaan met daarna tijd om de maagjes te vullen , teamvergadering en afsluiten met een paar bowling spelletjes. Heel leuke maar vermoeiende dag en alles goed verlopen. Bedankt voor de talrijke opkomst renners en medewerkers!!!
Nadat Anja Nobus de trui van Kampioen van Vlaanderen won bij de Dames +25 LRC te Zele op 2/10 en de trui van Kampioen van België te Aalter op 13/11 heeft ze nu ook de Wereldkampioenentrui Dames +25 LRC binnen. En dit op 26/11 te Vichte.
Daarnaast won ze op 24/9 Wingene, 9/10 Veurne, 15/10 Deinze-Astene, 22/10 Bossuit, 9/11 Zottegem, 11/11 Aalbeke, en 19/11 Arc Wattripont. We kunnen dus zeker zeggen dan Anja bezig is aan een beresterk crossseizoen.
Dikke proficiat Anja!!!!
Ook Koen Demunck behaalde zowel op het BK te Aalter als op het WK te Vichte telkens het podium met de derde plaats en dit in de C categorie.