5/3/22 Masters Bazel
Derde koers van het seizoen voor Leon Deuss en 3de overwinning en dit te Bazel vorig weekend , 3 op een rij, Proficiat Leon
Derde koers van het seizoen voor Leon Deuss en 3de overwinning en dit te Bazel vorig weekend , 3 op een rij, Proficiat Leon
Zaterdag 26 februari reed Quinten in Staden, 16 man geraakten voorop die niet meer ingehaald werden, Quinten zat in het grote peloton en dus moest hij zich mengen in een massasprint voor de 17de plaats en deed dit niet onaardig, hij was in die sprint derde en werd zo knap 19de.
Zondag 27 februari betwiste Quinten een wedstrijd in Vlamertinge en deed het super, hij wist zich los te rukken met nog een renner en zag er naar uit dat het wel eens bingo kon zijn maar jammer genoeg in de laatste kilometers terug ingelopen door het aanstormende peloton. Hij werd nog knap 20ste.
Knap gedaan alvast!!!
Er kwamen 25 ploegen aan de start waarbij heel wat continentale ploegen zoals Lotto, Tarteletto, Minerva,….. De wedstrijd werd verreden over 156 km. Eerst 4 plaatselijke rondes van een 13km, daarna 2 grote rondes van een 30tal km met de gekende Steenstraat in Klerken, om daarna te eindigen met nogmaals 3 plaatselijke rondes.De eerste 4 plaatselijke rondes bleef het peloton meestal gesloten met een paar ontsnappingen van een aantal renners. Tussen de eerste en de tweede grote ronde werd het heft in handen genomen door de Lotto ploeg. Er vormde zich een kopgroep van 18 man die op de kasseien van de Steenstraat echt het verschil konden maken. Ons team miste de trein , ze deden er nog alles aan om het gat te dichten maar jammer genoeg was er geen hulp van andere teams en zo bleven de vluchters weg en mochten die strijden voor de overwinning.Niels, Maxime, Mathias en Florent zaten nog in het eerste peloton maar namen geen risico meer in de sprint. Maxime Farazijn werd nog 96ste, Florent Breye 101ste, Niels de Rooze 106de en Mathias Vanoverberghe nog 109de. Onze andere renners, Ciske Aneca, Alexander Lietaert en Andreas Deceuninck (betrokken in een valpartij), die aan de start kwamen moesten de wedstrijd eerder verlaten.We wisten dat door het hoge niveau van deelnemende ploegen het moeilijk ging zijn maar toch een dikke chapeau voor allen!

Meer foto’s onder rubriek foto’s.
en dit met Leon Deuss die in 2 weekends 2 zeges boekte. De eerste in Pommeroeul op 19-2 en de tweede in Callenelle op 26-2. Dikke proficiat Leon.

Gisterenavond konden we na 2 jaar eindelijk opnieuw een ploegvoorstelling doen. Deze ging door in De Vossenberg in Hooglede en is tot ieders tevredenheid super verlopen. Hierbij enkele foto’s om de sfeer op te snuiven. Met dank aan de mensen van Domein Vossenberg voor de goede organisatie, de prachtige locatie en het super lekkere eten.









Meer foto’s onder rubriek foto’s.