Vers van de pers !!!!!

Vers van de pers !!!!!

Wij stellen voor Kasper Saver die vanaf vandaag ons team komt vervoegen voor de rest van het seizoen. Kasper komt van het Franse team Philippe Wagner Cycling.

Deze vroege transfer is er gekomen gezien dat Kasper de rest van het seizoen er alles wil uithalen om zich in de kijker te fietsen op Belgische bodem . Zondag rijdt hij alvast zijn eerste wedstrijd in onze kleuren en dit op het Belgisch kampioenschap voor elites zonder contract in Putte.

Welkom in ons team alvast en veel succes voor de rest van het seizoen!!

Overwinningen en podiumplekken in de week van 8 tem 14 augustus:

Overwinningen en podiumplekken in de week van 8 tem 14 augustus:

Op 9-8 behaalde Mathias Vanoverberghe de 2de plaats te Beernem bij de U23/Ezc in een spannende sprint.

3 dagen later op 12-8 mag Mathias Vanoverberghe opnieuw naar het podium en dit keer voor de 1ste plaats in de wedstrijd U23/Ezc te klerken na een volledige wedstrijd in de aanval.

Op dezelfde dag 12-8 behaalde Niels De Rooze ook de1ste plaats te Roeselare-Beveren bij de U23/Ezc.

Op 13-8 bij de LWU in de B reeks staan er 2 mannen van ons op het podium. Koen Demunck op de 1ste plaats en Céderic Durant op de 3de.

En dan nog onze dame Anja Nobus: op 11-8 in het kampioenschap van Vlaanderen OVWF te Zedelgem behaalt ze in de C+ reeks de 3de plaats algemeen, is ze 2de voor het kampioenschap van Vlaanderen en 1ste dame. En op 13/8 bij de OVWF te Zerkegem is ze 4de algemeen en 1ste dame in de C+ reeks.

Proficiat allemaal!!!

Overwinningen en podiumplekken in de week van 1 tem 7 augustus:

Overwinningen en podiumplekken in de week van 1 tem 7 augustus:

Het begon al op donderdag 3-8 met een overwinning van Anja Nobus te Rumbeke bij de dames in reeks C+ bij de OVWF

Op vrijdag 4-8 streed Lars Van Coppenolle zich naar de overwinning in de Gran-Fondo op het WK in Glasgow in de koninginnenreeks van 19 tot 34 jaar.

Ook op vrijdag 4-8 behaalde Niels de Rooze de 1ste plaats in Manzele-Opwijk bij de Elite zonder contract en U23.

Op zaterdag 5-8 Behaalde Thierry Declercq dan weer de 1ste plaats in reeks C bij de LWU in Laarne.

Maar het was nog niet gedaan want op zondag 6-8 was de overwinning voor Mathias Vanoverberghe bij de elite zonder contract en U23 in Oostnieuwkerke.

In Rumbeke reed de OVWF opnieuw en daar behaalde Anja Nobus de 2de plaats bij de dames.

En tenslotte op maandag reed de elite zonder contract en U23 ook in Rumbeke en behaalde Sven Noels de 1ste en Niels De Rooze de 2de plaats.

Proficiat iedereen, van en topweek gesproken!!!

Overwinningen en podiumplekken in de week van 25 tem 31 juli:

Overwinningen en podiumplekken in de week van 25 tem 31 juli:

Op 26-7 behaalde Niels De Rooze een mooie 2de plaats in de elite zonder contract wedstrijd te Deinze.

Op 28-7 behaalde Sven Noels zijn tweede overwinning van het seizoen bij de elite zonder contract en dit in de Grote Prijs Antoon Decock te Moorsele.

Nog eens twee dagen later op 30-7 behaalde Mathias Vanoverberghe dan weer de 2de plaats in Aartrijke bij de elite zonder contract.

Bij de LWU te Bellem op 29-7 behaalde Koen Demunck opnieuw de 1ste plaats bij de B- reeks.

En opnieuw bij de LWU maar in Sint-Maria-Latem op 30-7 behaalde Thierry Declercq een 3de plaats in de C reeks.

Bij de OVWF te Oostrozebeke op 30-7 behaalde Anja Nobus de 3de plaats in de C+ reeks en was meteen ook de 1ste dame.

Proficiat iedereen!!!

24- 7 Grote Prijs Raf Jonckheere, profwedstrijd in Westrozebeke

24- 7 Grote Prijs Raf Jonckheere, profwedstrijd in Westrozebeke

De Profwedstrijd van maandag ging voor ons team door in een bevreemdende sfeer. Het plotse overlijden van Patricia, echtgenote van verzorger Stephan, hing als een schaduw boven onze hoofden. Op vraag van Stephan en uit respect voor Patricia hebben we gedaan waar Patricia zo van hield: koersen. De minuut stilte voorafgaand aan de wedstrijd was emotioneel. Maar de koers gaat verder en dus moesten we er het beste van maken.

Kwaliteit boven kwantiteit, daar kiezen ze nu al een paar jaar voor bij de organisatie van de Profwedstrijd in Westrozebeke. Met een erelijst vol nationale en zelfs internationale toppers blijft het zowel voor gevestigde waarden als voor aanstormend talent dan ook een datum om aan te stippen.

Ons team deed alvast zijn duit in het zakje met aanstormend talent: Mathias Vanoverberghe, Aiko Muylle, Jelle Van Achter, Stijn Moerman, Quinten Declercq en nieuwe Australische aanwinst Kobe Henderson, namen voor het Wielerteam Decock – Van Eyck – Van Mossel-Devos-Capoen de handschoen op tegen een 80-tal andere renners. Bij de concurrentie mooie namen zoals Gerben Thijssen, Timothy Dupont, Jordi Warlop, Julien Vermote en anderen.

De wedstrijd op een mooi parcours in en om Westrozebeke werd gekenmerkt door vele ontsnappingen en door de aanwezigheid van Mathias Vanoverberghe in de meeste ervan. Het nummer 56 van Mathias werd om de haverklap genoemd bij de opsomming van ontsnapte renners. Door een actief peloton waarin een aantal sprintersploegen controle probeerden te behouden, konden vluchters nooit meer dan 40 seconden wegrijden.

Een kleine 2 ronden voor het einde was het toch plots alarmfase rood voor de ploegen van de snelle jongens, want 4 renners kregen plots wel de ruimte. Het Tartoletto-Isorex team (in dienst van voormalig nationaal zegekampioen Timothy Dupont) en opnieuw een zeer bedrijvige Mathias reden het gat nog dicht net voor het ingaan van de laatste kilometer. De wedstrijd draaide toch uit op de enigszins verwachte groepssprint. Hierin trok Gerben Thijsen van het WT Team Intermarché Circus Wanty aan het langste eind voor de Est Vahtra van het team Van Rysel – Roubaix en Timothy Dupont. Mathias werd na een meer dan verdienstelijke wedstrijd nog 30ste. Onze andere renners hadden net zoals meer dan de helft van de deelnemers vroegtijdig de wedstrijd verlaten.

Tekst Juan Alleman Rik Roose Foto’s Patwielerphotography