op 14-9 behaalde Niels De Rooze de overwinning te Bredene.
Op 17-9 werkte Niels De Rooze de sprint perfect af in Werken en werd Mathias Vanoverberghe 3de nadat ze bijna de volledige wedstrijd door de steun van enkele ploeggenoten met 3 voorop konden blijven.
Ook op 17-9 werd Daphné Acke 3de bij de dames LWU te Overmere ,
en werd Alexander Lietaert ook 3de bij de masters B in West-Vleteren bij de OVWF (geen foto)
En in Knesselare bij het veldrijden werd Jari Merveillie dan weer 3de bij de Elite 2.
En dan nog op dezelfde datum te Callenelle werd Martin Durant 1ste op het WK bij de EDH Masters D+ en werd Leon Deuss Vice-kampioen met zijn 2de plaats .
Op de 18de september sprintte Maxime Farazijn zich naar de 2de plaats in Passendale
en behaalde Martin nogmaals de 1ste plaats bij de EDH Masters D+ en werd Leon Deuss 3de in dezelfde wedstrijd
En dan nog te Wingene ook op 18-9 bij de G-sport behaalde Kurt Ruysschaert de overwinning als C2 renner.
Er kwamen 133 deelnemers aan de start voor een wedstrijd over 161 km . Van ons team: Niels De Rooze, Maxime Farazijn, Mathias Vanoverberghe, Luca De Jaeger, Dylan Botterberg, Ward Decherf en Koen Demuynck.
Vanaf de start werd serieus gekoerst (een gemiddelde van 47) met tal van ontsnappingspogingen maar niet de juiste tot er na half koers een ontsnapping was van 22 renners die algauw 30 seconden namen . Toch was de verstandhouding opeens zoek en werden de vluchters terug gegrepen door het peloton . Naar het einde toe was er opnieuw een ontsnapping van 2 renners die een 25 tal seconden kregen maar ook die werden op 2 km voor de aankomst terug gegrepen door het aanstormende peloton van wel 100 man. Die stevenden af op een massasprint die tumultueus verliep met een valpartij tot gevolg van een tiental renners, gelukkig was er niemand bij van onze renners.
Uiteindelijk Niels De Rooze 10de, Dylan Botterberg 40ste, Koen Demuynck 49ste, Mathias Vanoverberghe 52ste en Ward Decherf 61ste. Maxime Farazijn verliet al vroeg de wedstrijd daar hij zich niet goed voelde , Luca De Jaeger voelde zich wat minder maar herpakte zich tijdens de wedstrijd en kon toch 141 km koers rijden.
Kwamen aan de start van ons team, Dylan Botterberg, Andreas Deceuninck, Luca De Jaeger, Thomas Vanassche en Aiko Muylle.
143 renners gingen daar van start voor 161km en er werd al serieus tempo gemaakt van in het begin. Er waren tal van ontsnappingspogingen en iedere ronde moesten er renners afhaken , onze renners bleven er mooi bij tot er iets na half wedstrijd een breuk kwam en er zo 38 renners wegreden. Er waren geen renners mee van ons. De achtervolgers probeerden om terug aansluiting te maken maar door het hoge tempo lukte dit niet meer.
Andreas moest ( kwam uit ziekte ) na 132 km de rol lossen en eerder de wedstrijd verlaten, toch knap gedaan.
Aiko had af te rekenen met materiaal pech ( wiel wissel) maar kon na zware inspanning terug bijna aansluiting maken met peloton toen een volgwagen plots op de remmen ging staan en Aiko er licht tegenaan reed en terug moest achtervolgen. Door de zware inspanningen en het hoge tempo van peloton was dit een onmogelijke taak en moest daardoor ook vroeg tijdig de wedstrijd verlaten.
Dylan, Luca en Thomas reden heel de wedstrijd uit en konden nog weg rijden met een groep uit het peloton en konden zo ook spurten voor hun plaatsen .
Dylan werd uiteindelijk 51ste, Luca 53ste, Thomas 80ste, Andreas 93ste en Aiko nog 98ste .