Overwinningen en podiumplekken in de week van 19 tem 25 september:

Overwinningen en podiumplekken in de week van 19 tem 25 september:

Op 19 september behaalde Niels De Rooze de 2de plaats in de U23/Ezc wedstrijd te Nieuwerkerken-Aalst.

In het eindklassement van de Beker van België die verdeeld was over 8 wedstrijden gedurende het hele seizoen behaalde Mathias Vanoverberghe de 2de plaats. Dit mede dankzij het goeie ploegwerk die ze wedstrijd na wedstrijd opnieuw lieten zien. De laatste wedstrijd werd gereden op 23-9 te Berlare.

Anja Nobus behaalde haar eerste overwinning van het veldritseizoen te Wingene op 23-9.

Overwinningen en podiumplekken in de week van 12 tem 18 september

Overwinningen en podiumplekken in de week van 12 tem 18 september

Op 13-9 behaalde Kasper Saver de 3de plaats in de U23/Ezc wedstrijd in Sint Pauwels.

Op 16-9 behaalde Jens Vandenbogaerde de 1ste plaats in de U23/Ezc wedstrijd te Kortemark Werken na sterk ploegwerk.

Ook op 16-9 maar nu bij de LWU te Gijzenzele behaalde Thierry Declercq de 1e plaats in de C reeks.

Wederom op 16-9 behaalde Anja Nobus de 2de plaats bij de dames in de C+ reeks bij de OVWF te Westvleteren en op 17-9 behaalde Anja de 1e plaats te Landegem opnieuw bij de OVWF in de C+ reeks bij de dames.

Proficiat aan allen!!!!

7de Manche Beker van België Nieuwkerken-Waas 9-9-23

7de Manche Beker van België Nieuwkerken-Waas 9-9-23

Met 151 renners stonden ze aan de start om 154 km af te leggen over 12 ronden. Aan de start van ons team: Mathias Vanoverberghe, Koen Demuynck, Lars Van Coppenolle, Jelle Van Achter, Kasper Saver en Maxim Farazijn. Voor ons team was de opdracht om Mathias zijn 3de plaats in het klassement te verdedigen.

De hitte, het bochtige parcours, de kasseistrook en de hoge snelheid maakten de wedstrijd heel zwaar. Er waren veel pogingen om ontsnappingen uit te lokken waarbij er telkens renners van ons van de partij waren maar telkens tevergeefs. Toch lukte het eindelijk voor 12 renners. Eerst 5 renners op een 5 tal ronden voor het einde waaronder een renner die een bedreiging kon vormen voor Mathias zijn klassement. Op 4 ronden van het einde lukte het nog 7 renners om te ontsnappen uit het peloton. Daarbij Mathias en ook de leider van het algemeen klassement. Samen gingen ze op zoek naar de leiders en konden ze de aansluiting maken.

In de achtergrond ontsnapte Jelle samen met een andere renner uit het peloton. Ze kregen het gezelschap van nog 8 renners waarbij ook Kasper. Die groep viel niet meer stil en de hoge snelheid speelde Jelle parten waardoor hij de rol moest lossen. Als 1ste jaars belofte toch een mooie prestatie.

Intussen vooraan konden 2 renners ontsnappen en die streden voor de overwinning. Stijn Siemons van Team Van Eyck Sport- Josan-TLD won de wedstrijd voor Elias Vanhee van LRG-CT. Leider Han Devos werd 3de op 30 sec. Mathias werd 11e, Kasper die in het achtervolgende groepje zat werd 25e. 1ste jaars belofte Jelle werd 48e, Lars 52e, Koen 87e (fietswissel door mechanische pech) . Maxime die in het eerste deel van de wedstrijd heel veel werk verrichte verliet mede door de warmte eerder de wedstrijd. Het werd knokken maar we werden beloond ervoor.

Mathias staat nu 2de in het algemene klassement. In het ploegenklassement van de dag werden we 6de en zo behouden we onze 3de plaats.

Super trots mannen!!!

Laatste Beker van België is op 23-9-23 in Berlare en we gaan er alles aan doen om Mathias zijn 2de plaats te verdedigen.

Tekst Rik Roose Foto’s Wielerfoto’s Els

Wingene koerse 6-9-23

Wingene koerse 6-9-23

Er waren 131 starters voor een wedstrijd over een afstand van 161km over 12 ronden verdeeld. Van ons team aan de start Mathias Vanoverberghe, Kasper Saver, Jelle Van Achter, Koen Demuynck, Kobe Henderson en Lars Van Coppenolle.

Door de hitte op één van de warmste septemberdagen ooit was het een lastige wedstrijd, desondanks werd er heel hard gereden. In de 2de ronde kwam er een ontsnapping tot stand met een 10 tal renners waaronder Mathias. Een ronde later waren de 10 terug ingelopen door het peloton. Doordat de snelheid heel hoog was bleef alles hel lang samen.

Toch op een kleine 3 ronden van het einde konden 16 renners nog ontsnappen en 50sec nemen. Daarbij voor onze ploeg Kasper en Koen. In de laatste ronde kwam het peloton nog heel dichtbij. Op 2km voor de eindstreep zaten ze op 12sec. Maar 15 koplopers hielden stand en mochten sprinten voor de overwinning. Koen plaatste nog een demarrage maar de medevluchters lieten niet begaan en begonnen de wel heel gevaarlijke sprint in te zetten met een gevecht om binnenkant bocht te kunnen nemen richting streep. Kasper werd wat ingesloten en moest door een bijna valpartij in de remmen gaan. Geen grote risico’s nemen is altijd een wijze beslissing.

Maarten Verheyen (team Charlies Metalced) won de wedstrijd voor Arne Santy (Dovy) en Ben Squire (EFC-L&R-Van Mossel) Van ons team werd Kasper 12de, Koen 14de, Lars 38ste, Jelle 79ste en Mathias 105de. Kobe moest de wedstrijd vroeger verlaten door ziekte.

Evaluatie van de ploegleider: Er zat misschien meer in maar toch content van de inzet van de renners. Veiligheid gaat voor alles.

Tekst Rik Roose Foto’s Wielerfoto’s Els

Overwinningen en podiumplekken in de week van 5 tem 11 september

Overwinningen en podiumplekken in de week van 5 tem 11 september

Op 9-9 werden de wedstrijden voor de OVWF verreden in Handzame. Bij de A reeks behaalde Ibe Vandromme daar de 2de plaats, bij de C+ reeks behaalde Anja Nobus de 1ste plaats bij de dames.

Op 10-10 was het dan de beurt aan de belofte en elite zonder contract te Handzame en daar kwam Mathias Vanoverberghe in zijn eentje als 1ste over de meet en won Lars Van Coppenolle de sprint voor de 2de plaats na opnieuw een hele mooie samenwerking.

Ook op 10-10 reed de OVWF te Houthulst. Daar werd Dirk Ampoorter 3de bij de C reeks en Anja Nobus opnieuw 1ste bij de dames in de C+ reeks.

Proficiat iedereen!!!!

Kortemark Koerse Profs 31-9-23

Kortemark Koerse Profs 31-9-23

Er stonden 82 renners aan de start waarvan 3/4de met een continentaal of een profcontract daarbij namen als Dries De Bondt, Timothy Dupont, Julien Vermote, Thomas Joseph, Jens Keukelare,… Van ons team aan de start: Lars Van Coppenolle, Kasper Saver, Koen Demuynck, Mathias Vanoverberghe, Jari Merveillie, Ibe Vandromme, Kobe Henderson, Gauthier Van Maele, Maxim Farazijn en Kenneth Caethoven.

De wedstrijd werd gereden over een afstand van 165km die in 14 ronden dienden afgelegd te worden.

In de eerste helft van de wedstrijd waren er een aantal ontsnappingen maar die werden altijd teniet gedaan tot er half koers toch de juiste ontsnapping kwam. In schijfjes kwamen uiteindelijk 30 renners 20sec voor het peloton met van ons maar liefst 5 renners. Lars, Koen, Mathias, Maxim en Kasper. Deze ontsnapping bleef tot op het einde.

De kopgroep bleef volop doorgaan en de ene na de andere aanval volgde, tot op 2 ronden voor het einde Lionel Taminiaux (team Alpacine-Deceuninck) en Timothy Dupont (Tarteletto team) samen weg geraakten. Ondanks een mooie voorsprong bleven de achtervolgers jagen. Dries De Bondt (Alpacine Deceuninck) en Lars Van Coppenolle (van ons team) durfden toch nog de sprong te wagen. Dit lukte hen pas op een paar km voor de eindstreep. Gevolg: het ging bijna stilvallen maar Lars, die zijn top 4 wou verzilveren, liet niet begaan en bleef het tempo hoog houden. Met nog 50 m voorsprong op het peloton werd de sprint ingezet met Lionel Taminiaux als winnaar voor Timothy Dupont , Dries De Bondt werd 3de en onze Lars Van Coppenolle knap 4de.

De uitslag van onze andere renners: Kasper 12, Koen 26, Mathias 29, Jari 35, Ibe 38, Kobe 48, Maxime 63 (met een lekke band uit de kop terug geslagen). Kenneth en Gauthier moesten de wedstrijd vroegtijdig verlaten.

Onze ploeg heeft zich heel goed in de kijker gereden en ik ben daar heel trots op, proficiat alle 10!!!!

Tekst Rik Roose