Er kwamen 146 renners aan de start voor een wedstrijd over 141 km waar Le Petit Poggio hen maar liefst 12 keer onder de wielen werd geschoven. Van ons team waren dit Mathias Vanoverberghe, Emiel Planckaert, Aiko Muylle, Koen Demuynck, Luca De Jaeger en Andreas Deceuninck.
Van in de start werd er een hoog tempo aangehouden. Er waren af en toe ontsnappingen maar die werden telkens teniet gedaan. Half koers was er dan toch de juiste ontsnapping met 21 renners die al snel 30 seconden namen. Ondanks dat het peloton er alles aan deed om de vluchters te grijpen lukte dit net niet. Van ons team was er niemand mee en Mathias had dan ook nog eens materiaalpech op anderhalve ronde voor de aankomst. Gelukkig kon hij nog terug gebracht worden.
Op één ronde van het einde waren er nog 2 koplopers die dan ook mochten sprinten voor de overwinning. Daar achter kwam alles terug samen en het peloton mocht sprinten voor de derde plaats. Mathias probeerde dit nog te ontlopen maar werd in de laatste bocht terug gehaald.
Er kwamen 141 renners aan de start waaronder van ons team Maxime Farazijn, Dylan Botterberg, Mathias Vanoverberghe, Emiel Planckaert, Ayko Muylle, Thomas Vanassche en Koen Demuynck. Ze mochten starten tussen namen als oa Keisse, Van Avermaet, Cavendish en Vermeersch.
Het werd een hele vlugge wedstrijd en na 1/4de wedstrijd was er een ontsnapping met een 20tal renners. Ze namen heel snel een minuut voorsprong. Het peloton kon toch nog naderen tot op een 20tal seconde maar door de controle van de ploegen die iemand meehadden vooraan kregen ze het niet dichtgereden.
Van ons renners zaten er nog twee in het peloton die mochten meedoen voor de pelotonsprint. Dit waren Maxime Farazijn en Mathias Vanoverberghe. Door het intussen natte wegdek namen ze geen risico’s meer en eindigden uiteindelijk op de 76ste en 77ste plaats.
Koen, Aiko , Dylan, Emiel en Thomas moesten de wedstrijd wat vroeger verlaten.
op 14-9 behaalde Niels De Rooze de overwinning te Bredene.
Op 17-9 werkte Niels De Rooze de sprint perfect af in Werken en werd Mathias Vanoverberghe 3de nadat ze bijna de volledige wedstrijd door de steun van enkele ploeggenoten met 3 voorop konden blijven.
Ook op 17-9 werd Daphné Acke 3de bij de dames LWU te Overmere ,
en werd Alexander Lietaert ook 3de bij de masters B in West-Vleteren bij de OVWF (geen foto)
En in Knesselare bij het veldrijden werd Jari Merveillie dan weer 3de bij de Elite 2.
En dan nog op dezelfde datum te Callenelle werd Martin Durant 1ste op het WK bij de EDH Masters D+ en werd Leon Deuss Vice-kampioen met zijn 2de plaats .
Op de 18de september sprintte Maxime Farazijn zich naar de 2de plaats in Passendale
en behaalde Martin nogmaals de 1ste plaats bij de EDH Masters D+ en werd Leon Deuss 3de in dezelfde wedstrijd
En dan nog te Wingene ook op 18-9 bij de G-sport behaalde Kurt Ruysschaert de overwinning als C2 renner.
Er kwamen 133 deelnemers aan de start voor een wedstrijd over 161 km . Van ons team: Niels De Rooze, Maxime Farazijn, Mathias Vanoverberghe, Luca De Jaeger, Dylan Botterberg, Ward Decherf en Koen Demuynck.
Vanaf de start werd serieus gekoerst (een gemiddelde van 47) met tal van ontsnappingspogingen maar niet de juiste tot er na half koers een ontsnapping was van 22 renners die algauw 30 seconden namen . Toch was de verstandhouding opeens zoek en werden de vluchters terug gegrepen door het peloton . Naar het einde toe was er opnieuw een ontsnapping van 2 renners die een 25 tal seconden kregen maar ook die werden op 2 km voor de aankomst terug gegrepen door het aanstormende peloton van wel 100 man. Die stevenden af op een massasprint die tumultueus verliep met een valpartij tot gevolg van een tiental renners, gelukkig was er niemand bij van onze renners.
Uiteindelijk Niels De Rooze 10de, Dylan Botterberg 40ste, Koen Demuynck 49ste, Mathias Vanoverberghe 52ste en Ward Decherf 61ste. Maxime Farazijn verliet al vroeg de wedstrijd daar hij zich niet goed voelde , Luca De Jaeger voelde zich wat minder maar herpakte zich tijdens de wedstrijd en kon toch 141 km koers rijden.