31/08 Oudenburg “ Memorial Danny Jonckheere voor Ezc en Beloften.

31/08 Oudenburg “ Memorial Danny Jonckheere voor Ezc en Beloften.

Kwamen aan de start van ons team, Dylan Botterberg, Andreas Deceuninck, Luca De Jaeger, Thomas Vanassche en Aiko Muylle.

143 renners gingen daar van start voor 161km en er werd al serieus tempo gemaakt van in het begin. Er waren tal van ontsnappingspogingen en iedere ronde moesten er renners afhaken , onze renners bleven er mooi bij tot er iets na half wedstrijd een breuk kwam en er zo 38 renners wegreden. Er waren geen renners mee van ons. De achtervolgers probeerden om terug aansluiting te maken maar door het hoge tempo lukte dit niet meer.

Andreas moest ( kwam uit ziekte ) na 132 km de rol lossen en eerder de wedstrijd verlaten, toch knap gedaan.

Aiko had af te rekenen met materiaal pech ( wiel wissel) maar kon na zware inspanning terug bijna aansluiting maken met peloton toen een volgwagen plots op de remmen ging staan en Aiko er licht tegenaan reed en terug moest achtervolgen. Door de zware inspanningen en het hoge tempo van peloton was dit een onmogelijke taak en moest daardoor ook vroeg tijdig de wedstrijd verlaten.

Dylan, Luca en Thomas reden heel de wedstrijd uit en konden nog weg rijden met een groep uit het peloton en konden zo ook spurten voor hun plaatsen .

Dylan werd uiteindelijk 51ste, Luca 53ste, Thomas 80ste, Andreas 93ste en Aiko nog 98ste .

Goed gedaan mannen!!!

Terug aantal podiumplaatsen en overwinningen voorbije week !!!!

Terug aantal podiumplaatsen en overwinningen voorbije week !!!!

Op 03/09/22 behaalde in Couvin bij de EDH Leon Deuss opnieuw een overwinning.

Op 04/09/222 behaalde Mathias Vanoverberghe in Ruiselede bij de Ezc zijn 2de overwinning.

Ook op 04/09 behaalde Martin Durant terug een overwinning en dit bij de EDH reeks D in Besonrieux, in diezelfde reeks was Leon Deuss 3de,

in reeks B werd Juan Alleman 3de,

en in reeks A Masters werd Koen Verhelst 3de .

En nog op 04/09 werd in Moerzeke bij de LWU in reek C Thierry Declercq ook 3de ( geen foto beschikbaar) ,

Proficiat mannen alvast !!!!!

28-8-2022 Belgisch kampioenschap Ezc en U23 te Sint-Lievens-Houtem

28-8-2022 Belgisch kampioenschap Ezc en U23 te Sint-Lievens-Houtem

168 deelnemers aan de start bij de Ezc voor de kampioenstrui op een golvend parcours over 148,5 km. Dit ging over 9 rondes met 1 lange beklimming die het, zeker naar het einde toe, heel lastig maakte. Tot op 3/4des van de wedstrijd waren er tal van ontsnappingen waar niemand van ons renners bij was. Maar geen reden tot paniek want in de laatste 45 km was het moment daar en reden er nog een paar favorieten naar de kopgroep. Dit leidde tot een kopgroep van 17 man. Waaronder ook Niels die op de beklimming door Maxime naar de kopgroep werd gepiloteerd. Het bleef spannend tot op het einde. Het peloton kwam alsmaar dichterbij waardoor het vooraan zeker niet stil mocht vallen. Het gevolg was een kopgroep van 7 met daarin een groepje favorieten waaronder ook Niels De Rooze. Deze mochten voor de overwinning sprinten met een aanstormend peloton achter hen. Het was een zij aan zij sprint tussen Niels De Rooze en Vince Gerits die nipt door Vince gewonnen werd. Het peloton eindigde op 4 seconden. Niels, die zo toch wel heel dicht bij de driekleur kwam, was achteraf toch wel heel tevreden met zijn knappe tweede plaats. Maxime Farazijn eindigde op een hele mooie 10de plaats. Ward Decherf werd 55ste, Ciske Aneca 68ste, Koen Demuynck 73ste en Emiel Planckaert 74ste (hij had ook nog een lekke band half koers). Mathias Vanoverberghe (slechte dag) en Spencer Tack (reed tot 3 rondes voor het einde) hadden eerder al de wedstrijd verlaten.

Bij de U23 was onze enige geselecteerde renner Dylan Botterberg. Ook dit werd een hele mooie en spannende wedstrijd van 165 km over het toch wel zware parcours met een heel sterk deelnemersveld. Dylan die goed zijn mannetje stond in zijn eentje moest 1 ronde voor het einde de wedstrijd verlaten.

Voor meer foto’s zie de rubriek ‘Foto’s’

Nog 2 overwinningen vorige week

Nog 2 overwinningen vorige week

en dit op 27-8-22 met Daphné Acke bij de dames LWU te Vurste

en nog eentje met Leon Deuss Bij de Masters in de UCI Gravel Race in Houffalize. Hij kon zich door het winnen van deze wedstrijd ook selecteren voor het WK Gravel in Italië.

Op 28 -8-22 behaalde Daphné een mooie 10 de plaats in het GP Peter Boone bij de Nat. Vrouwen. Maar in die Wedstrijd behaalde ze ook een 3de plaats in het Premie Sprint Klassement.

Proficiat allebei!!!

23-8-22 Omloop van de Grensstreek Wervik: 3 renners in de top 10, ploegenklassement gewonnen en 1ste en 3de in de bergprijs!!!!!!

23-8-22 Omloop van de Grensstreek Wervik: 3 renners in de top 10, ploegenklassement gewonnen en 1ste en 3de in de bergprijs!!!!!!

Aan de start van ons team : Niels De Rooze, Maxime Farazijn, Emiel Planckaert, Aiko Muylle, Mathias Vanoverberghe, Ciske Aneca, en Ward Decherf die jammer genoeg na 20km heel ontgoocheld de wedstrijd moest verlaten met zadelbreuk !!!!

161 km moesten er afgelegd worden waaronder 110 km in lijn. Deze gingen over het Heuvelland met daarin 2 x de Kemmel en Monteberg als belangrijkste beklimmingen . Na 2 km was er al een ontsnapping van 12 renners met van ons team Ciske, Mathias en Aiko en die kregen al rap 20 seconden. Vlak voor de Kemmel werd de kopgroep herleid tot 8 door toedoen van Aiko die een gelaten gat niet meer dichte daar er 2 ploegmaats bij de 8 voor waren . De 8 konden al de beklimmingen doorstaan en Ciske en Mathias namen de bergprijzen voor hun rekening, Ciske won de bergprijs door overal als eerste boven te komen en Mathias werd knap 3de in de bergprijs .

Na de heuvelzone ontsnapten nog 24 renners uit het peloton waaronder Maxime . Het peloton waar Niels en Emiel nog bij waren volgde op 1 min 30 en die zijn nooit meer dichterbij gekomen.

Voordat de 3 plaatselijke ronden ingingen hadden we 8 leiders en die liepen algauw 1 min uit op de tweede groep en gingen sowieso strijden voor de overwinningen. Een sterke Ciske en Mathias probeerden het nog op hun eentje maar dit werd door de klassement rijders rap teniet gedaan. Ciske probeerde het nog eens in de laatste km maar werd op een 300 m van de meet teruggegrepen door de andere 7 en zo sprinten ze met 8 naar de streep . Mathias werd 5de en Ciske 7de , heel sterk beiden .

Maxime die nog uit zijn groep ontsnapt was met nog een renner werd 10de, Niels die ook nog met enkele renners uit het peloton geraakte werd nog 35ste en Emiel 97ste .

Aiko moest na zijn toch wel sterke wedstrijd de koers eerder verlaten.

Mooie prestatie mannen, klaar voor het BK alvast volgende week !!!!

Met dank aan Mario Verhaeghe voor de foto’s van de ploegvoorstelling op het podium.

21-8-22 Interclub Knesselare Memorial Bjorg Lambrecht.

21-8-22 Interclub Knesselare Memorial Bjorg Lambrecht.

Er kwamen 143 renners aan de start voor een koers van 141 km op een bochtig parcours. Van ons team waren er aan de start: Dylan, Stijn, Luca, Andreas, Henry en Aiko.

Van in de start werd er serieus gekoerst want in het eerste uur werd er 46 km afgelegd. Tal van ontsnappingspogingen werden teniet gedaan tot er half koers toch een negental renners konden ontsnappen uit het peloton en die konden dan ook strijden voor de overwinning. Ze bleven net uit de greep van het peloton, waarbij nog 4 van onze renners, en kwamen met 12sec voorsprong aan.

Henry heeft na 131 km of 1 ronde voor het einde de wedstrijd verlaten alsook Andreas na 3/4de wedstrijd. Beiden voelden zich ziek.

Op een 8tal km voor het einde kreeg Dylan nog af te rekenen met een lekke band. Na een fietswissel en een achtervolging kwam hij terug op 2km voor de finish .

Voor de 10de plaats werd het een massasprint waaraan ook onze renners mee deden.

Uitslagen: Aiko Muylle 39, Luca Dejaeger 76, Stijn Moerman 95, Dylan Botterberg 103. Proficiat allen, goed gedaan!!!!!